Tedd szokásoddá az ajánlat kérést!
Az elején talán nehezen fog menni, de meglátod, hamar bele lehet jönni abba, hogy az elégedett ügyfeleidet megkéred, ajánljanak tovább. Ha elégedett az ügyfél, akkor elég tudatosítanod benne, hogy mit nyert azáltal, hogy az ügyfeled lett. (Emlékszel, ugye, mi volt az ügyfelednél az imázs, remény, vágy???) Ha potenciális vásárlóról van szó, vagy családi/tágabb környezeti körben szeretnéd, hogy továbbajánljanak, mesélj el egy veled történt esetet. A történet keretében mutasd be, hogy NYER-NYER-NYER helyzeteket tudsz adni pusztán azzal, hogy Téged választanak.
(A régi "nyer-nyer" modellben csak az volt a fontos, hogy a két szereplő jól járjon. Nem foglalkozik azzal, hogy a körülötte lévő világra milyen hatással van - pl. szegénység a kávé ültetvényeken, nyomor a gyémántbányák körül, stb. ... - A NYER-NYER-NYER ezzel szemben azt jelenti, hogy az üzleti szereplőkön kívül a környezet is profitál az együttműködésből. A természeti és a társadalmi környezet is, egyaránt.)
Lépések:
1. lépés: Gondolj egy sikertörténetedre: mikor, hol történt, kik voltak a szereplői, milyen probléma/kérdés volt a háttérben, mit tettél (azaz hogyan oldottad meg a problémáját), milyen érzés volt az ügyfeledben, milyen érzés volt benned, hogyan hatottál a tágabb környezetedre.
2. lépés: Vegyél elő egy darab A/4-es lapot, és a fenti kérdések mentén írd le a történetedet. Kérlek, ténylegesen írd le, hogy rákényszerítsd magad a valósághűségre és hogy nagyon konkrét tudj lenni.