A legtöbbet Te tudd a saját szolgáltatásodról!
Bizonyára furcsán hangzik, hiszen ki tudna többet nálad a saját termékedről, szolgáltatásodról. Hidd el, nagyon sok olyan vállalkozó van, aki nem tudja szolgáltatása igazi értékét, nem tudja, hogy ügyfelei számára milyen problémát old meg vele, milyen érzelmi, lelki hatással van rájuk, milyen vágyaikat elégíti ki.
Kérdezd meg ügyfeleidet, hogy miért vásárolnak nálad, és tudd meg (pl. egy következő alkalommal), hogy van-e olyan ismerősük, akinek ugyanezek a szempontok fontosak a vásárlás során.
Lépések:
1. lépés: Készíts egy táblázatot, függőlegesen - lefelé haladva a sorokban - írd be a szájreklámmal népszerűsíteni tervezett terméked/szolgáltatásod nevét, készíts további oszlopokat a következő feliratokkal (ha nem akarsz egyedi táblázatot, innen letöltheted a miénket):
* 3 dolog, amiben a termékem/szolgáltatásom különbözik a piacon lévőktől (tudod, közel vagy, kedves az eladód, levágod a húsról a mócsingot...)
* az ügyfeleim alábbi problémáját oldja meg (fodrászom mindig ugyanazt a hajszínt keveri, mert felírja a pontos arányokat, a pék tudja, hogy zárás előtt 5 perccel érek oda és félreteszi a jól megsült kenyeret...)
* az ügyfeleim termékemmel/szolgáltatásommal kapcsolatos személyes motivációi (amikor nem a terméket adom el, hanem az általa megtestesített: imázst, reményt, vágyat...)
További részletek a letölthető tanulmányban!